Piagam Pelanggan
MATLAMAT
PEWUJUDAN PERSEKITARAN YANG BERKUALITI DAN SEJAHTERA DI NEGERI-NEGERI MELALUI PERKHIDMATAN PERANCANGAN BANDAR DAN DESA YANG BERKUALITI, SEJAHTERA DAN MAMPAN MENJELANG 2020
DENGAN ITU KAMI BERJANJI :
MENGURUSETIAKAN MESYUARAT JAWATANKUASA PERANCANG NEGERI
Tiga (3) Kali Setahun
MEMBERI ULASAN PERANCANGAN
Tidak Melebihi Empat Belas (14) Hari
MEMASTIKAN RANCANGAN STRUKTUR NEGERI (RSN) DIKAJI SEMULA
Dalam Tempoh Lima (5) Tahun Selepas Pewartaan
MENYELARAS PENYEDIAAN RT DAN RKK SERTA MEMANTAU PERLAKSANAANNYA
Berdasarkan Program Rancangan Malaysia Lima (5) Tahun
MENGADAKAN MESYUARAT DENGAN KETUA UNIT PUSAT SETEMPAT (OSC)
Dua (2) Kali Setahun
MENYAMPAIKAN KEPUTUSAN BERTULIS LEMBAGA RAYUAN KEPADA PERAYU DAN RESPONDEN
Dalam Tempoh Sepuluh (10) Hari Dari Tarikh Keputusan Diterima Daripada Pengerusi Lembaga Rayuan
MEMBEKAL MAKLUMAT PERANCANGAN (KATEGORI TIDAK TERPERINGKAT)
Dalam Tempoh Lima (5) Hari
MEMBERI LAYANAN KAUNTER DENGAN BERBUDI BAHASA
Dalam Tempoh Lima (5) Minit